Friday, August 26, 2011

Leo Messi, player of the year in Europe






Messi, yang mendahului carta menjaringkan gol dalam edisi terakhir Liga Juara-Juara telah mengalahkan Cristiano Ronaldo danXavi untuk memenangi anugerah


53 wartawan dari media dan negara-negara yang berlainan telah memutuskan bahawa Leo Messi adalah pemain terbaik dalam Champions league UEFA tahun lepas, dan dia  pemenang pertama anugerah itu. Pengumuman itu dibuat sejurus selepas cabutan Liga Juara-Juara, denganpemenang pipping rakan sepasukannya Xavi Hernández dan Cristiano Ronaldo Real Madrid . Iniesta dan pique datang keempat dan kesembilan masing-masing.

Bercakap selepas mengumpul anugerah itu, Messi berkata"Saya mahu berkongsi dengan rakan-rakan saya ini kerana ia adalah tanda terima kasih kepada mereka yang saya menang ini piala... Saya amat bernasib baik kerana mempunyai pemain yang baik di sebelah saya dan mereka yang memberikan saya peluang untuk menjaringkan gol yang begitu banyak.  "Beliau menambah bahawa teruja untuk menang di kalangan skuad Barca adalah salah satu sebab-sebab bagi kejayaan mereka berterusan.

Sebelum pemenang diumumkan, Xavi menunjukkan kemurahan hati biasa apabila mengatakan bahawa "Messi adalah pemain bola sepak terbaik di dunia pada masa ini", sesuatu yang dia telah berkata selama bertahun-tahun. Beliau juga merasakan bahawa FC Barcelona sedang mengalami "salah satu prestasi terbaik dalam sejarah".





Ini adalah yang terbaru banyak anugerah yang telah dimenangi oleh Leo Messi. Beliau telah memenangi FIFA World Player(2009) dan dua Ballons d'Or (2009 dan 2010), yang terakhir selepas dua anugerah telah disatukan. Beliau juga telah goalscorer  di Sepanyol dan Eropah pada 2009/10. "Saya mempunyai semua trofi saya di rumah, kedua-dua individu dan pasukan yang" katanya..... 

terbaik la messi....



No comments: